Az edzés szó szerint feldobja az agyunkat

Posted by Gr3nT 2018-06-01 0 Hozzászólás

A testgyakorlás jótékony hatása elképesztő: szinte azonnal és tartósan javítja az összpontosító képességüket és a hangulatukat, valamint megvéd bizonyos betegségektől, például a depressziótól, vagy az Alzheimer-kórtól.


Minden idegtudós tanúsíthatja, hogy a fejünkben lévő agy az ember által ismert legbonyolultabb szerkezet.

Nem túlzás azt állítani, hogy a testgyakorlás a legnagyobb átalakító erő, amelyet agyunk érdekében kifejthetünk.

Jobb hangulat, több energia, jobb memória, erősebb figyelem. Ez vár rád, ha rendszeresen áldozol a sport oltárán.

Csak próbáld ki: minden egyes izzasztó edzés után tele leszel energiával, és javulni fog a hangulatod. Mindegy, hogy milyen edzésre mész, táncolsz, jógázol vagy bokszolsz: szomorúan mentél be? Sokkal szuperebbül fogod érezni magad utána.

Ha például reggel edzel egy jót, a munka is simábban fog menni: az összpontosítási képességed az egekben lesz, azaz sokkal tovább tudsz majd figyelni a feladataidra.

A testgyakorlás módosítja az agy anatómiáját, fiziológiáját és működését.

No, de nézzük meg mi is történik konkrétan, miután sportolunk egy kiadósat.



testi-lelki-egeszseg



1. Azonnal hat az agyadra

Már egyetlen edzéssel is nő az ingerületátvivő anyagok: pl. a dopamin, szerotonin és a noradrenalin szintje. Csiribá, csiribú, vidámabb leszel.


2. Javul a reakcióidőd

Ezt a tényt kutatások is alátámasztották. Tehát ha például egy kávézóban véletlenül meglököd a poharadat, edzésről érkezve nagyobb eséllyel fogod elkapni, mielőtt szétfolyna a nadrágodon, mintha a kávézással kezdenéd a reggeled.


3. Fejlődik a figyelemösszpontosító és figyelemváltó képességed

Már egyetlen edzés után is élvezheted ezeket a szuper előnyöket mintegy két órán át. Az edzés hatására a hippokampusz térfogata megnő, és új agysejtekkel gazdagodsz. Ezzel automatikusan javul a hosszú távú memóriád. A testmozgás akkor is segíthet, ha már megkezdődött a kognitív funkciók leépülése.


4. Az edzés védi az agyat

Ugyan az edzés nem gyógyítja a demenciát és az Alzheimer-kórt, de mivel erősíti a hippokampuszt és prefrontális kérget, e kórok lassabban fejtik ki a hatásukat. Told ki te is a 45 év fölött kezdődő kognitív hanyatlást, akadályozd meg az agyad összezsugorodását.



edzes-hatasa-az-agyra



5. Bye-bye stressz

Az izzadás növeli az agy stresszválaszt csökkentő vegyületének (noradrenalin) a koncentrációját. Lazább leszel hát, és ez lássuk be, előnyös a mindennapok forgatagában.


6. Hello boldogságvegyületek!

A mozgás által kibocsátódó endorfin képes eufóriát kiváltani, és így enyhíteni a depresszió, a szomorúság, és a szorongás tüneteit. Ha tehát nem vagy a legjobb formában, és választanod kell egy meleg habfürdő, és a futás között, válaszd az utóbbit, és fusd ki magadból a negativizmust.


7. Segíthet kigyógyulni a függőségekből

Mivel a testedzés során felszabaduló dopamin helyettesítheti a drogok, alkohol, ételek fogyasztása során létrejövő dopamint, így sokkal könnyebben leszokhatunk a függőségeinkről. Persze, csak ha akarunk.


8. Altat

Ha gondjaid vannak az alvással, ne altató pirulát vegyél be, hanem lefekvés előtt 5-6 órával végezz egy közepes erősségű edzést. Nem kell majd altatni este.


9. Kapcsolj turbó-üzemmódba

A kardiovaszkuláris edzés fokozza a neurogenezist (új agysejteket hoz létre), és megnöveli az agyi eredetű protein (BDNF) szintjét a testben. Így képessé válasz a hatékonyabb tanulásra, gondolkodásra, és döntéshozatalra.

Tudtad? A prefrontális kéreg és a hippokampusz a leginkább hajlamos degeneratív idegrendszeri betegségekre és természetes időskori szellemi hanyatlásra.


Mennyi az annyi?

A jótékony hatások megtapasztalásához heti legalább 3-4, pulzusszámot növelő edzésre lesz szükséged (lehet lépcsőzés, és erőteljes séta is).

Az aerob edzést szereted jobban? Akkor fejlesztheted a gondolkodási, az olvasási és a tanulási képességeidet. Ha súlyzózni szeretsz jobban, akkor a memóriád és a végrehajtó funkcióid látják előnyét.

Nem számít, hogy hány éves vagy, vagy éppen milyen az edzettségi szinted, te is megtapasztalhatod az edzés hatásait.

Iktasd be az életedbe a mozgást, és nemcsak boldogabb leszel, de megóvhatod az agyadat számos gyógyíthatatlan betegségtől. Sőt, még az önbizalmad is nőni fog.

Természetesen az agy egészségének megőrzésében nem csak a testedzés, hanem a mentális aktivitás, a dohányzás kerülése, és az egészséges étkezés is szerepet játszik.

Rásegítenél kicsit az edzésre? Akkor ajánljuk a gyógynövény tartalmú Agyserkentő alap, extra, és prémium csomagjainkat, melyekkel könnyedén veheted az akadályokat.

Hozzászólás