Ételek, amik javítják a memóriád

Posted by Szexvital.hu 2020-12-22 0 Hozzászólás

Gondoltad volna, hogy nem csak az egészséged szempontjából fontos, hogy mit eszel, hanem még a memóriádat is befolyásolni tudod vele? Úgyhogy, ha folyton elfelejtesz valami fontosat, nyugodtan fogd rá az esti hamburgerre!

A memória esete a vitaminhiánnyal

Ha egészséges immunrendszert szeretnénk, egyértelmű, hogy egészségesen kell táplálkoznunk. Ehhez persze szükség van vitaminokra és táplálékkiegészítőkre is. Ha edzünk, folyamatosan pótoljuk az elveszített ásványi sókat, a magnéziumot és még sorolhatnám.

De miért nem gondolunk erre akkor, amikor például az agyunkat kell folyamatosan edzeni? Mondjuk egy vizsga, vagy egy fontos munka előtt, közben és után? Pedig az agyunknak ugyanúgy szüksége van a támogatásra, mint a testünk bármely másik részének.

A memóriánk életében fontos szerepet tölt be a B12 vitamin. A cianokobalamin (nyugi, nem káromkodok, és ez nem is a legújabb Disney rajzfilm koboldjának a neve), vagyis a B12 vitamin nélkülözhetetlen az idegrendszer helyes működéséhez, de felelős a vérképzésért, és a növekedésért is.[1]

Természetes formában csakis állati eredetű tápanyagokban van jelen, így, ha vega, vagy vegán vagy, akkor feltétlenül juttasd hozzá a szervezeted vitamin formájában.

Sok van belőle a májban, a sertés-, marha és a borjúhúsban, de a halakban is. Kicsit kisebb mennyiségben, de hozzájuthatunk tojás és tejtermék fogyasztásával is.

Mivel bélen keresztül szívódik fel, fontos, hogy egészséges bélflórával rendelkezzünk. Ezért, akinek gyomor-, vagy bélrendszert érintő problémája van, annak fontos mesterségesen pótolni.

 

 

Csoki, tea, bor

Egyéb finomságok is jó hatással vannak a memóriára. Ilyen például a feketecsoki, a tea, vagy éppen a vörösbor. Írhattam volna azt is, hogy minden, ami flavonoidot tartalmaz, de ez nem hangzik annyira menőn, mint hogy egyél csokit, hogy okos legyél.

A Journal of Nutrition tanulmánya szerint a flavonoidok javítják a szív- és érrendszeri betegségek lefolyását, és gátolják a rosszindulatú daganatok kifejlődését. Emellett sokkal ritkábban fordul elő agyvérzés azoknál, akik bőségesen fogyasztanak belőlük, mint azoknál, akik nem. Ennek oka, hogy fokozzák az értágító nitrogén monoxid felszabadulását a szervezetben, így javul a szövetek vérellátása. Aki pedig bőven el van látva flavonoiddal, szellemileg is sokkal tovább marad frissen, mint ebben kevésbé bővelkedő társai.

Norvégiában, Eha Nurk és kollégái kifejezetten a fent említett három élelmiszer hatását vizsgálták idős emberekre vonatkozóan. Egyértelműen bebizonyosodott, hogy sokkal frissebbek voltak szellemileg azok, akik rendszeresen fogyasztották ezeket. Azonban a mértékletesség itt is nagyon fontos. Ezt leginkább a bornál illik betartani.

Amikor az agyad éhezik

Van, hogy nem csak a szemünk kívánja az ételt, hanem az agyunk is. Ki hitte volna, de a bogyós gyümölcsök némelyike is jótékony hatással van a memóriánkra. Hogy melyek ezek? Bocs, nem jut eszembe! De ha több fekete- és vörösáfonyát, epret, málnát és szedret ettem volna, akkor biztosan nem felejtettem volna el őket, mert ezek mind javították volna az agyi kapacitásomat. És hogy miért? Mert az antioxidánsban gazdag ételek antociánjaiknak és magas C-vitamin tartalmuknak köszönhetően élesítik az agyunkat.

Ha szeretitek az olívaolajat, akkor két legyet üthettek egycsapásra. Nem elég, hogy gazdag telítetlen zsírsavakban, melyek lassítják az agy öregedését, még az idegrendszeri megbetegedésektől is megvédenek minket.

Az olajos magvak fogyasztása javítja az oxigénellátást, a bennük lévő E vitamin pedig javítja a koncentrációt, és felveszi a harcot az időskori demencia ellen.

A zöld színű zöldségek is a segítségünkre vannak, ha a memóriánkról van szó. A bennük lévő klorofill ugyanis támogatja az agy vérellátását.

Ami még segíthet

Egyél halat, finom falat! És segít megőrizni szellemi teljesítőképességedet is. A tengeri halakban található Omega-3 zsírsav segíti a koncentrációt és fontos az agy egészséges fejlődésének tekintetében is. Tehát, ha a főnököd kihívásokkal küzd szellemi téren, akkor csupán csak a kelleténél jóval kevesebb halat fogyasztott kiskorában.

Ha jó sokat ettünk a fent felsorolt élelmiszerekből és az agyunk már nem bír magával, annyira fényes és mindentudó, akkor ezt még mindig tudjuk fokozni! A friss levegő és a mozgás ugyanis csodákra képes a gondolataink tekintetében. Nem véletlen tehát a mondás, hogy megyek és kiszellőztetem a fejem. Ha pedig jól kisétáltuk és kisportoltuk magunkat, ne felejtsük el pótolni a vízveszteségünket, mert ha nem fogyasztunk elegendő mennyiségben folyadékot, akkor az bizony negatívan hat a memóriánkra és a koncentrációs képességünkre.

Persze fontos tisztázni, hogy a folyadék jelen esetben semmiképpen sem alkohol, mert ugye azt is tudjuk, hogy milyen pusztító hatással van a túlzott alkoholfogyasztás az agysejtjeinkre.

 

 

Minden napra egy tojás

A tojás dugig van proteinnel, Omega-3 zsírsavakkal és B12 vitaminnal. És ha jó a memóriád, akkor már tudod is, hogy ezek miért is fontosak az agyad számára. Ha nem emlékszel, akkor sürgősen dobj be egy nagy adag rántottát!

És hogy mi van még a tojásban, ami miatt szexi az agyunk számára? Hát kolin! Hogy az mi? Hát ő nem más, mint az acetilkolin kis előfutára. A megfelelő acetilkolin szint fontos, hiszen a segítségével gyorsabb lesz a gondolkodásunk, és kisebb eséllyel kap el minket az Alzheimer-kór.

Persze most azt gondolod, hogy a tojás nem jó, hiszen megnöveli a koleszterinszintet. Bingó! Ahhoz, hogy megértsd, miért is tesz jót a sok zsír az agynak, vajon tudod-e, melyik a tested legzsírosabb része? Nem, nem az. Hanem az agyad! Az agy ugyanis 60%-ban zsírból áll és ide kerül a szervezet koleszterinszintjének 25%-a. A képlet egyszerű: ha az agy nem jut elég zsírhoz, elkezdi magát lebontani. Na erre a zsírleszívásra egyikünknek sincs szüksége!

Kell a kel?

Aki a fodros kellel fekszik és kel, az bizony nagyon okos! Merthogy nem sok zöldség éri el, hogy saját világnapja legyen. De a kelnek kellett egy ilyen, így hát október 3-a a Nemzetközi Fodros Kel Nap! Nem viccelek! Ki október harmadikán korán kel, azzal nem tudom, konkrétan mi történik, de az biztos, hogy akkor jó sok ideje jut ünnepelni a kelt. Szóval kellj előbb, mint ahogy a Nap kel, és ünnepeljük együtt a fodros kelt! De miért is írtam le ennyiszer? Mert ha nem eszel belőle eleget, nem fogsz rá emlékezni, hogy már ezerszer elmondtál valamit.

Amúgy totális tápanyagbomba. Dugig van agyserkentő antioxidánsokkal és B6 és B12 vitamintartalma hozzájárul agyunk egészséges működéséhez, meggátolva annak zsugorodását. Ráadásul a jókedvünkért is sokat tesz, hiszen segít megelőzni a depressziót. K vitamin tartalma pedig segít, hogy verbális képességeid a csúcsra jussanak és minél szebben tudd kifejezni magad. Akkor is, ha a kelt kell méltatnod.

Tápláld az agyad ES 7 Agyserkentő tablettával


[1] https://www.webbeteg.hu/cikkek/egeszseges/21373/b12-vitamin

 

Hozzászólás