Törd meg a hosszú koncentráció átkát, és nyerj új erőt! Avagy motivációra fel! I. rész

Posted by Gr3nT 2018-05-14 0 Hozzászólás

Legyen szó akár tanulásról, akár munkáról, a hosszas, szünetek nélküli koncentrálás igencsak lefárasztja az embert. Nézzük, milyen trükkök léteznek arra, hogy fokozzuk a központi idegrendszer aktivitását, és ne érezzük magunkat egy kifacsart citromnak. Valahol lennie kell még egy kis energiának és motivációnak. 

A motiváció nélkül végzett munka, vagy tanulás miatt sajnos még a depresszió beköszönthet az életünkbe. Ha úgy érzed, hogy nálad is betelt a pohár, és már jobban nem is tudnád feszíteni a húrt, akkor olvasd el a tippjeinket, amelyek átsegíthetnek egy-egy nehezebb időszakon.

A hosszan tartó koncentráció titkai:

Tarts gyakran szünetet (ez óránként minimum 10 perc legyen, de az ebédidőt akár fél órára is nyújthatod). Ilyenkor nyújts, lazíts, sétálj, beszélgess, olvass, a lényeg, hogy zökkentsd ki magad az addigi rutinból.

Úgy rendezd be az asztalod, hogy ne zavarjon semmi a koncentrálásban. Amikor dolgozol, akkor ne számítson semmi más!

Felejtsd el a multitaskingot, mert csak lefárasztod magad, ráadásul a hatékonyságod is meredeken csökken tőle.

Nem számít, hogy hány éves vagy, tartsd szem előtt, hogy a tested nem él örökké, és ideje visszavenned az irányítást ahhoz, hogy megteremtsd azt az életet, amelyet élni szeretnél. Ehhez viszont változtatnod kell néhány dolgon.


A dopamin és motiváció szerepe

A kutatók régóta tudják, hogy a dopamin az agyban neurohormonként és idegsejtek közötti ingerületátvivő vegyületként van jelen (azaz neurotranszmitter). Minél több van belőle az agyadban, annál nagyobb az öröm, és kielégültség érzeted.

Ám azt, hogy a dopamin szabályozza a motivációt is, a kutatók csak a közelmúltban fedezték fel. A dopamin biztosítja azt a kitartást, amely szükséges a céljaid eléréséhez. Cselekvésre bátorít bennünket.

A dopaminszintek egyénenként változóak. Azok, akiknek több van belőle a céljaik megfogalmazásakor, biztosan többre is viszik, mint a dopaminban szegényebb társaik. Hajthatatlanok, és tele vannak buzgalommal. Valószínűleg te is találkoztál már velük a munkahelyeden, és annak idején az iskolában.

Tény: A magasabb dopaminszinttel rendelkezők jobban teljesítenek.

A dopamin segít fenntartani az aktivitási szinted, végezz akár pozitív (tanulás), akár negatív (drogfogyasztás) tevékenységet. 

 



Használj nootropikumokat!

Biztosítsd azt a táplálékot az agyad számára, amelyre szüksége van. Az agyad kifejezetten kiéhezett, ha például könyvet szeretnél írni, vagy szárnyalni vágysz a karrieredben.

Az alábbi nootropikumok garantáltan növelik a motivációt. Ezek olyan kiegészítők, amelyek befolyásolhatják a glutamát AMPA receptorát, modulálják a fő neurotranszmitterek hatékonyságát, és befolyásolják az agyi motivációs folyamatot.

  • Piracetam - Az első valaha kifejlesztett racetam, mely  serkenti az AMPA és NMDA receptorokat, és növeli az ACh receptorok érzékenységét és sűrűségét az agyadban.

    A piracetám szintén növeli az agyi véráramlást . Több oxigént és tápanyagot ad az idegsejteknek. Javítja az idegi jelzést, az észlelést, a memóriát, a fókusz és a motiváció
     
  • Pramiracetam - hatásosabb, mint a piracetam , hiszen erkenti kolin felvételét az agyban, és nagy hatással van az acetilkolin (ACh) szintézisére . [xiii] Növeli az energia szintjét, mely fokozott ösztönzést nyújt a jobb mentális hajtóerő és a motiváció számára.
     
  • Resveratrol - Olyan polifenol, amelyet egyes növények termelnek válaszul a stresszre, például sérülésre vagy gombás fertőzés ellen. 

    Gátolja az agy PDE4 (Phosphodiesterase-4) szintjét , és  növeli az agy cAMP szintjét. A cAMP-függő agyi útvonalak pedig aktiválják az AMPK-t (AMP-aktivált protein kináz). 
    A PDE4 gátlása és a cAMP fokozása a normális dopamintermelés hatását is felerősíti. Fokozza a tanulási hajlandóságot, fejleszti a memóriát és a motivációt.
     
  • Rhodiola Rosea - Oroszországban a Rhodiola Rosea-t széles körben használják a fáradtság, a rossz koncentráció és a csökkent memória javítására . Úgy gondolják, hogy a munkavállalók produktívabbá válnak általa. A kutatások azt mutatják, hogy a Rhodiola Rosea növelheti a figyelmet, és hosszabb időn keresztül javítja a koncentrációt.
      
    Ösztönzi az agysejtek növekedését és fejlődését (neurogenezis).
     
  • Sulbutiamin - B1 -vitaminból (tiamin) szintetizálták, és növeli a memóriát, valamint a motivációt. Hasznos antidepresszáns.
     

Az energia és a motiváció kéz a kézben járnak.

Amikor energikusak vagyunk, akkor van motivációnk ahhoz, hogy tegyünk a céljainkért. Ám amikor az agy és a test energiaraktárai kimerülnek, akkor nem fog történni semmi.

A rendelkezésre álló mentális energiamennyiség közvetlen hatással van a kognitív teljesítményre.

Dobd fel magad a koncentrációt, energiát, és memóriát fejlesztő gyógynövény tartalmú készítményeinkkel!

Hozzászólás