Állítsd a stresszt a saját szolgálatodba, hogy a hasznodra váljék!

Posted by Szexvital.hu 2019-01-24 0 Hozzászólás

Bár a stresszt szokás a világ legrosszabb dolgának kikiáltani, azért tud meglepetést okozni. Főleg, ha ismered, hogyan aknázhatod ki a benne lévő erőt. Segítünk!

Igen, igazad van neked is, aki még mindig akadékoskodsz: Ugyan hogy is lehetne jó a stressz? Hiszen ingerlékennyé tesz, szorongsz tőle, bepánikolsz, elkezd piszkosul fájni a fejed, szorít a mellkasod, alattomosan megemeli a vérnyomásod, és akár szívbetegséged is kialakulhat tőle. 

Egyértelmű, hogy a hátad közepére sem kívánod, de mégis azt javasoljuk, hogy ne akarj megszabadulni akarj tőle, inkább élvezd az előnyeit. Ha így teszel, a stressz irritáló ellenségből szépen lassan, de biztosan a barátoddá, és az egészséged őrévé válhat.

Öleld hát kebledre a stresszt, és használd megfelelően!

Motivátor

A stressz nagyszerű motivátor lehet akkor, ha el szeretnél érni bizonyos célokat, vagy egyszerű feladatok elvégzésére adnád a fejed. Akár egy találkozóra sietsz, vagy határidős feladattal láttak el a melóban, esetleg van egy hosszú teendő listád, egy kis stressz olyan lehet, mint egy jókora fenékberúgás, ami előrelendít a cselekvésben. 

A stresszérzés szükséges ahhoz, hogy kilépj végre a komfortzónádból, és elinduljon a személyes fejlődésed. 

stressz-hasznos-hatasai-1

Így építsd fel a stressz-ellenállóságod!

Az Amerikai Pszichológiai Szövetség is alátámasztja, hogy az emberek az idő múlásával rugalmasan alkalmazkodnak a stresszes helyzetekhez. Minden kis mennyiségű stressz felépíti az ellenállásod a jövő stresszoraira, azaz edződsz. Ez igazán jó hír a számodra.

A stressz növeli a kognitív funkciót 

A Kaliforniai Egyetem egyik 2013-as tanulmánya megállapította, hogy az akut stressz új idegsejteket generál az agyban, segíti az agyi neuronok közötti kapcsolatot, valamint javítja a kognitív és mentális teljesítményt. Ezen kívül segít a fókuszálásban, javítja a memóriát, és támogat az új készségek elsajátításában is. 

Miért is ne válhatnál még produktívabbá?

A stressz támogatja az egészséged

Bizonyos mértékű stressz segít megerősíteni az immunrendszered, optimalizálja a szíved működését, és megvédheti a szervezeted a fertőzésektől. 

A mérsékelt stressz stimulálja az interleukin nevű vegyi anyag előállítását, és így az immunrendszered akcióba lendül a betegségek legyőzése ellen. A krónikus stressz ezzel szemben csak tovább növeli a gyulladást a szervezetben, ezért nem szabad átesned a ló túlsó oldalára. 

Egy vizsgálat szerint azok a betegek, akik mérsékelt stressz szinttel rendelkeztek műtét előtt, gyorsabban felépültek azoknál, akik alacsony, vagy magas stressz szinttel bírtak.

Így használd a stresszt a saját kaptafádra!

Ahhoz, hogy az alábbi praktikák működjenek, fontos, hogy kezdj el másképp tekinteni a stresszre, hiszen csak így fogsz tudni helyesen reagálni, amikor felüti a fejét. Ha ez nagyon nehezen megy, akkor előbb csak fogadd el, hogy a stressz egy létező dolog. 

Amikor megjelenik egy probléma, és rástresszelsz, gondold át, hogyan tudnád a legjobban használni a probléma megoldásához vagy a cél eléréséhez.

stressz-hasznos-hatasai-2

Csak előre!

Okés, beütött a stressz. Itt az idő, hogy párosítsd egy pozitív céllal, mint a motiváltság, a rugalmasság elérése, a kognitív teljesítmény növelése, vagy valami teljesen más. Ha a stresszt párosítod egy céllal, akkor könnyebben felismered, mikor kell akcióba lépned az előnyeiért.

Kérdezd meg, miért

Ha beköszönt az életedbe a stressz, akkor próbáld meg beazonosítani az okát. Hiszen csak akkor tudod majd irányítani, ha képben vagy azzal, mégis mi történik veled. 

A stressz a mindennapi életünk részét képezi, és bármennyire próbáljuk kiirtani, újra, és újra megjelenik majd. Ám, nem kell neki kiszolgáltatottnak lenned. Fogadd meg, hogy amikor újra köszöntöd, akkor elfogadod az életed részeként, és a cselekvés mezejére lépsz azért, hogy kiaknázd az erejét.

Szóval hajrá, nem kell a stresszt a tüzes gödörbe dobni!

További cikkek a témában:

A krónikus stressz 12 hatása az agyadra

Te is érezted már, hogy a mérsékelt stressz javítja a produktivitásod? Írd meg hozzászólásban, hogy Te mit tapasztaltál!

Hozzászólás